ایجاد بزرگ‌ترین بازارچه صنایع‌دستی شمال کشور یادگار شهید جمهور در گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در همایش بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی در غرب استان گفت: افتتاح بزرگ‌ترین بازارچه صنایع‌دستی شمال کشور در آق‌قلا از حمایت‌های شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه صنایع‌دستی و یادگار دولت سیزدهم در گلستان بود.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدجواد ساوری روز پنجشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۳ در همایش بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی در غرب استان گلستان که با حضور فرشته ترک فرماندار شهرستان کردکوی و جمعی از مسئولان و هنرمندان و صنعتگران غرب استان در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی برگزار شد، با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در استان، گفت: در دولت مردمی شهید جمهور آیت‌الله رئیسی بن‌بست شکنی قابل‌توجهی در استان شاهد بودیم که برخی از این مسائل دهه‌ها از مطالبات به‌حق مردم شرق تا غرب استان و به‌نوعی ترمز پیشرفت استان بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: مگا پروژه طرح گردشگری جزیره آشوراده بعد از دهه‌ها یکی از افتخارات و یادگار زیرساختی دولت آیت‌الله رئیسی در استان گلستان است.

او تصریح کرد: اجرای سد نرماب در شرق استان، حل مسئله روستای هدف گردشگری و ثبت ملی صنایع‌دستی زیارت گرگان پس از ۱۸ سال، شکستن طلسم اجرای تله‌کابین علی‌آبادکتول، تزریق منابع مالی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان گوشه‌ای از خدمات دولت شهید جمهور در استان گلستان بود.

ساوری بیان کرد: بیمه هنرمندان صنایع‌دستی پس از ۱۵ سال بلاتکلیفی در دولت سیزدهم تعیین تکلیف شد و تعداد ۲۲۴ نفر از هنرمندان استان بیمه می‌شوند.

او یادآور شد: حوزه صنایع‌دستی در استان بی‌نصیب از حمایت‌های شهید آیت‌الله دکتر رئیسی نبود و افتتاح بزرگ‌ترین بازارچه صنایع‌دستی شمال کشور در آق‌قلا و تزریق بالاترین اعتبارات برای اتمام عملیات اجرایی بازارچه صنایع‌دستی کردکوی از این اقدامات بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفت: بسته‌بندی یکی از ضعف‌های صنایع‌دستی در سطح ملی و استانی است که برای رفع این نقیصه در حال مذاکره با سرمایه‌گذار خصوصی برای تولید بسته‌بندی برای تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032601378
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha